
Toto je rebríček 100 najvyhľadávanejších značiek na Slovensku
Tento rebríček vznikol v spolupráci agentúr združených pod značkou Think Big Collective, ktorých súčasťou je Data on Steroids a magazínom Forbes. Rebríček reflektuje najúspešnejšie značky na Slovensku z pohľadu vyhľadávanosti za rok 2024.
Našim cieľom bolo identifikovať najvýznamnejšie značky v rôznych kategóriách, a zároveň vedieť interpretovať dôvod, prečo sú úspešné. Pomáha nám to lepšie porozumieť správaniu slovenských spotrebiteľov a zároveň značkám, aby vedeli reagovať na zmeny správania v dostatočnom čase.
Do porovnania sme zaradili 2000 značiek s najvyššími priemernými mediálnymi výdavkami do reklamy za posledné 4 roky. Páve mediálne výdavky sme si zvolili ako spoľahlivý indikátor, keďže ich výška úzko súvisí so znalosťou značky a jej podielom na trhu.
Výhodou dát z vyhľadávačov je, že zobrazujú reálne správanie spotrebiteľov, ktoré predchádza nákupu a zároveň neporovnateľná veľkosť dát. Na rozdiel od dotazníkových a kvantitatívnych prieskumov dáta z vyhľadávania neukazujú deklaratívne postoje spotrebiteľov (napr. znalosť značky, či reklamy), ktoré sú skreslené, keďže respondenti sa nie vždy správajú v súlade so svojimi odpoveďami v prieskumoch.
Základné štatistiky rebríčka TOP 100
- Počet analyzovaných značiek: 2000
- Počet analyzovaných segmentov značiek: 36
- Celkový počet hľadaní: cez 800 mil. / 1 rok (2024)
- Počet unikátnych brandových kľúčových slov: 348 tis.
Odkiaľ sme čerpali dáta:
Dáta o mediálnych výdavkoch značiek sme získali od spoločnosti Kantar Media, ktorá mesačne monitoruje investície do reklamy v tradičných médiách a časti online (bez sietí Meta a Google), pričom údaje o vyhľadávaní značiek na Slovensku pochádzajú priamo z Google API. Viac o zdrojoch, metodológii, limitoch a skresleniach si prečítajte v rozsiahlej štúdii na stránke Data on Steroids.
Typy brandových kľúčových slov
Do analýzy sme zaradili 3 typy kľúčových slov, ktoré súvisia so značkou:
- Základné - názov značky v jej základnom tvare, napr. “slovenská sporiteľňa” a to vrátane preklepov, alebo skrátených, alebo odvodených názvov značiek, napr. “slsp” alebo “sporka”.
- Súvisiace - kľúčové slová, ktoré súvisia so špecifikou službou, produktovým radom, či činnosťou, ktoré značka vykonáva, napr.. “hypotéka slovenská sporiteľňa” alebo “slsp bankomat”.
- Samostatné - samostatné brandové kľúčové slová bez hlavného brandového slova, ktoré označujú samostatné produkty patriace pod danú značku napr. “George” alebo “SPACE účet”.

V akých kategóriach sa značky nachádzajú:
Každú z 2000 analyzovaných značiek sme zaradili do 3 špecifických kategórii, aby sme dokázali ľahšie porovnať ich výkon a porozumieť správaniu spotrebiteľov.
Ponuka značky: Tento parameter hovorí o tom, či značka primárne ponúka produkt, službu, alebo predáva ostatné značky cez svoju distribučnú sieť, či eshop.
Rýchlosť nákupného cyklu značky: Tento parameter rozdeľuje značky podľa rýchlosti nákupného cyklu (frekvencie nakupovania spotrebiteľov).
Segment značky: Tento parameter značky rozdeľuje podľa segmentu, v ktorom značka primárne pôsobí. napr. Automobily, Financie, Telco, Supermarkety, atď.

Stiahnite si rebríček najhľadanejších značiek
Aby sme dostali čo najreprezentatívnejší pohľad na najvýkonnejšie značky a spotrebiteľské správanie na slovenskom trhu, zverejňujeme top 5 najhľadanejších značiek z 21 najhľadanejších kategórii. Štúdia obsahuje metodológiu, zdroje dát, kategorizáciu a kľúčové slová, možné limity a skreslenia štúdie a historický vývoj značiek (4 roky).