Rebríček 100 najhľadanejších značiek

Toto je rebríček 100 najvyhľadávanejších značiek na Slovensku

Tento rebríček vznikol v spolupráci agentúr združených pod značkou Think Big Collective, ktorých súčasťou je Data on Steroids a magazínom Forbes. Rebríček reflektuje najúspešnejšie značky na Slovensku z pohľadu vyhľadávanosti za rok 2024.

Našim cieľom bolo identifikovať najvýznamnejšie značky v rôznych kategóriách, a zároveň vedieť interpretovať dôvod, prečo sú úspešné. Pomáha nám to lepšie porozumieť správaniu slovenských spotrebiteľov a zároveň značkám, aby vedeli reagovať na zmeny správania v dostatočnom čase. 

Do porovnania sme zaradili 2000 značiek s najvyššími priemernými mediálnymi výdavkami do reklamy za posledné 4 roky. Páve mediálne výdavky sme si zvolili ako spoľahlivý indikátor, keďže ich výška úzko súvisí so znalosťou značky a jej podielom na trhu.

Výhodou dát z vyhľadávačov je, že zobrazujú reálne správanie spotrebiteľov, ktoré predchádza nákupu a zároveň neporovnateľná veľkosť dát. Na rozdiel od dotazníkových a kvantitatívnych prieskumov dáta z vyhľadávania neukazujú deklaratívne postoje spotrebiteľov (napr. znalosť značky, či reklamy), ktoré sú skreslené, keďže respondenti sa nie vždy správajú v súlade so svojimi odpoveďami v prieskumoch.

Základné štatistiky rebríčka TOP 100

  • Počet analyzovaných značiek: 2000
  • Počet analyzovaných segmentov značiek: 36
  • Celkový počet hľadaní: cez 800 mil. / 1 rok (2024)
  • Počet unikátnych brandových kľúčových slov: 348 tis.

Odkiaľ sme čerpali dáta:

Dáta o mediálnych výdavkoch značiek sme získali od spoločnosti Kantar Media, ktorá mesačne monitoruje investície do reklamy v tradičných médiách a časti online (bez sietí Meta a Google), pričom údaje o vyhľadávaní značiek na Slovensku pochádzajú priamo z Google API. Viac o zdrojoch, metodológii, limitoch a skresleniach si prečítajte v rozsiahlej štúdii na stránke Data on Steroids.

Typy brandových kľúčových slov

Do analýzy sme zaradili 3 typy kľúčových slov, ktoré súvisia so značkou:

  • Základné - názov značky v jej základnom tvare, napr. “slovenská sporiteľňa” a to  vrátane preklepov, alebo skrátených, alebo odvodených názvov značiek, napr. “slsp” alebo “sporka”.
  • Súvisiace - kľúčové slová, ktoré súvisia so špecifikou službou, produktovým radom, či činnosťou, ktoré značka vykonáva, napr.. “hypotéka slovenská sporiteľňa” alebo “slsp bankomat”. 
  • Samostatné - samostatné brandové kľúčové slová bez hlavného brandového slova, ktoré označujú samostatné produkty patriace pod danú značku napr. “George” alebo “SPACE účet”.
Typická skladba kľúčových slov pre vybranú značku

V akých kategóriach sa značky nachádzajú:

Každú z 2000 analyzovaných značiek sme zaradili do 3 špecifických kategórii, aby sme dokázali ľahšie porovnať ich výkon a porozumieť správaniu spotrebiteľov. 

Ponuka značky: Tento parameter hovorí o tom, či značka primárne ponúka produkt, službu, alebo predáva ostatné značky cez svoju distribučnú sieť, či eshop.

Rýchlosť nákupného cyklu značky: Tento parameter rozdeľuje značky podľa rýchlosti nákupného cyklu (frekvencie nakupovania spotrebiteľov).

Segment značky: Tento parameter značky rozdeľuje podľa segmentu, v ktorom značka primárne pôsobí. napr. Automobily, Financie, Telco, Supermarkety, atď.

21 najhľadanejších segmentov

Stiahnite si rebríček najhľadanejších značiek

Aby sme dostali čo najreprezentatívnejší pohľad na najvýkonnejšie značky a spotrebiteľské správanie na slovenskom trhu, zverejňujeme top 5 najhľadanejších značiek z 21 najhľadanejších kategórii. Štúdia obsahuje metodológiu, zdroje dát, kategorizáciu a kľúčové slová, možné limity a skreslenia štúdie a historický vývoj značiek (4 roky).

Stiahnite si rebríček 100 najvyhľadávanejších značiek

Súhlasím so spracúvaním mojich osobných údajov obchodnými spoločnosťami Wiktor Leo Burnett, s.r.o.  so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, Starmedia, s.r.o., so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, Leopard Production, s.r.o., so sídlom Sreznevského 3, 831 03 Bratislava, Socialists, s.r.o., so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, v rozsahu životopisu alebo portfólka na účel zaradenia do elektronickej databázy uchádzačov o zamestnanie, v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a relevantnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vyhlasujem, že všetky osobné údaje v uvedenom rozsahu sú presne, správne a aktuálne. Tento súhlas je udelený na dobu 1 roka alebo do doručenia písomného odvolania tohto súhlasu akýmkoľvek spôsobom. Súhlas máte právo kedykoľvek odvolať zaslaním e-mailu na adresu wlb@wlb.sk alebo zaslaním písomného oznámenia na adresu: Leškova 5, 811 04 Bratislava.

Ďakujeme, rebríček TOP100 sme odoslali na Váš email.

Ups! Pri odosielaní formulára sa niečo pokazilo.
Autor článku:
No items found.